Forfatter: MMG
Dato: 18-03-04 05:13
Hej allesammen,
jeg bor i USA og har haft den "glæde" at se en smule af "the Kingdom". Jeg var paf, da trailerne først blev sendt. Jeg er led og ked af at skulle sige, at amerikanerne altid tager hele æren og også for "riget". Det er kun, hvis man går til websiden, at man kan få bekræfter, at det oprindelig var en dansk serie. Der er stor opbakning af den danske version af Riget-fans )amerikanere), og de har med ret været skeptiske overfor Kings fortolkning. Jeg var før serien begyndte, overbevist om, at det kun kan være en dårlig og slap fortolkning - ligesom med filmen nattevagten, som blev genindspillet i USA. Og jeg fik ret.
Jeg må give vedkommende ret, der nævnte, at de genindspillinger, som har fundet sted af europæiske storfilm m.m. slet ikke kan fange momentet på samme måde. Ak, ak. Heldigvis er der en del amerikanere, som faktisk har set den originale version.
Når serien kommer til Danmark, er jeg spændt på, om der er gemte guldsten, som de har censuret. ABC klipper deres film stuerene, så hvem ved, hvor god serien kunne have blevet. Nok om det.
MMG
|
|