TV serier

Nyt indlæg  |  Gå til toppen  |  Gå til indlæg  |  Søg  |  Log ind   Nyere indlæg  |  Ældre indlæg 
 Riget 3?
Forfatter: Den grå dame 
Dato:   28-06-03 12:58

Nogen der ved noget om planerne der var for 3. del af Riget i sin tid?
Så vidt jeg ved var der skrevet manus, men grundet flere skuespilleres bortgang blev planerne opgivet. Nogen der ved om der stadig er mulighed for at Riget 3 genneføres med andre skuespillere (hvor svært det end kunne være at forestille sig)?

Re: Riget 3?
Forfatter: Katrine 
Dato:   28-06-03 15:30

Jeg tror det ikke. I alt mangler der 5 afsnit af RIGET før serien er afsluttet, men jeg tror ikke at Lars Von Trier har i sinde at optage flere afnit, da både Fru Drusse, Stig Helmer og de to dejlige mongoler i kælderen er døde. Men jeg sidder stadig og venter på hvad der skal ske! Har faktisk overvejet at kontakte nogle af skuespillerne, for at høre om de er klar over, hvad Von Triers ide med serien var, og hvordan den skulle ende! Det er bare aldrig blevet til noget!

Forfatter: Line Plougsbæk 
Dato:   29-06-03 15:50

Hej!!

Nu hvor vi snakker om riget, så synes jeg det er på tide at den bliver vist på tv igen.
Det er lang tid siden at serien sidst brillierede på tv, og jeg kunne enormt godt tænke mig at gense denne genistreg afen dansk tv-serie!!

K.H. Line*

Forfatter: Martin 
Dato:   01-07-03 12:42

Den kunne jeg nu sagtens undvære - sikke en gang p.. - ja jeg bryder mig ikke om den. Synes den er alt for mærkelig til mig!

venligst Martin

Dato:   01-07-03 12:53

Den er helt og igennem fed!!! Der er de sjoveste passager i og de spiller så godt. Jeg er SÅ ked af at vi har mistet Stig Helmer og Drusse. De var så gode i de roller, og kan umuligt erstattes. Det tror jeg også L.V. Trier er klar over, og derfor har lagt slutningen på hylden og ikke vil gøre med ved serien. Desværre......den er for COOL!!!!

Al magt til Buller!

Forfatter: Martin 
Dato:   01-07-03 14:26

Ak ja Katrine, vi bliver vist aldrig enige om!

Forfatter: Harbo 
Dato:   04-08-03 21:38

Det er ikke den bedste serie i verden men jeg ville gerne se den igen.
MVH Harbo

Forfatter: Will Chegwidden 
Dato:   12-01-04 18:52

Jeg så Riget I i Australien i 1994, og elsekde det, selv om jeg var ikke klar over at den skulle ikke konkludere inden for de 4 afsnitte. Jeg købte den på video lige så snart jeg kunne finde det. Jeg vidste at det var nogle afsnitte til, og på en tur til København siidste år købte "Special Edition" DVD med Riget I og Riget II til. I weekend'en min kæreste og jeg så de hele 10 timer men var forbavset at den stadigvæk konkluderede ikke!

Jeg håber at Lare V.T. skal lave den færdigt på et eller andet tidspunkt. Jeg er kede over at Drusse og Helmer - samt mine yndlings karaktere, de teenagers med trisomy 21 (de mongoler) er døde, men selvføgelig kunne de lave det med andre skuespillere. Det gjort det med "Tales of The City" og selv om det er lidt svært at vende sig til i de først par minutter, bliver man alligevel vandt til det efterhånden.

Will

Forfatter: ac 
Dato:   12-01-04 19:23

vita jensen som spiller den ene mongol er ikke bortgået, det er kun Morten rotne leffers, han døde i 1998 30 år gammel
mvh ac

Forfatter: Heidi 
Dato:   13-01-04 09:12

Stephen King laver jo en engelsk udgave "The Kingdom" efter samme manuskript som den danske så mon ikke slutningen kommer her ..?

Venligst Heidi

Forfatter: Andreas Ulnits Fabild 
Dato:   13-01-04 20:41

Lars Van Trier opgav at lave en nr 3
da der var for mange af de gode skuespiller i
serien der er døde
den ene opvasker
Fru Druse
Dr. Helmer.

Forfatter: Jesper O. Hansen 
Dato:   18-01-04 01:46

Såvidt jeg ved havde Lars von Trier fået tilsagn fra Kirsten Rolffes om at han kunne "bruge" hende som spøgelse efter hendes egen fysiske død. Med tanke på serien i øvrigt virker det ikke urealistisk.

Jeg mener "Stig Helmer" (Ernst Hugo Järegaard, en af von Trier yndlingsskuepillere) døde senere og dermed er ideen om en fortsættelse af Riget dødsdømt (undskyld udtrykket).

De to er trods alt de mest karismatiske i et ellers farverigt galleri, og med tanke på Olsen-banden 14 ønsker jeg dybest set ikke en fortsættelse af Riget.

Her er der så plads til vores egen fantasi og hvad kunne der være sket?

Jesper

Forfatter: ac 
Dato:   18-01-04 16:17

Ernst Hugo Järegård døde den 6 september 1998 og Kirsten Rolffes døde den 10 april 2000 så det var pænt tæt på hinanden at de faldt væk....desværre.
Men man lever jo ikke evigt,
mvh ac

Forfatter: The Joker 
Dato:   18-01-04 16:31

"Who want's to live forever"? Meget viis sætning, synes jeg.

Forfatter: Annevig 
Dato:   20-01-04 12:52

Hvis i vil have lidt insider, så ville Lars ha' lavet Riget 3, men grundet omstændighederne og hans nykomne kæmpe succes, så bliver det ikke til noget, i hvert fald ikke de første par år...

- Annevig, jeg spillede Mary, det lille klokkespøgelse...

Forfatter: Anders 
Dato:   21-01-04 17:48

Fedt... Håber at de finder ud af noget og så får lavet de sidste afsnit... Hvis man nu skrev til DR1, var der så ikke mulighed for at de ville sende den igen...???!!!?????....

Forfatter: provinsbabe 
Dato:   21-01-04 22:18

Det gjorde du godt :-)

Forfatter: provinsbabe 
Dato:   21-01-04 22:18

Hov, det var til Annevig...

Dato:   23-01-04 13:55

Hej igen!

Til Anders:
Jeg tror ikke DR har den store indflydelse på en ny omgang Riget, i hvert fald ikke før at der er blevet skrevet og godkendt et manus...

Og så:
Tak for komplementen, provinsbabe!

Dato:   25-01-04 19:39

Det kan være at nu hvor Steven King har fået lov til at filmatiserer den i USA, at vi får en slutning på serien, hvis Lars Von Trier vil sælge den til King!!! Man kan jo håbe!

Forfatter: Frederik Tolstrup (hjemme) 
Dato:   26-01-04 01:17

Hej Katrine!
Undskyld, jeg spørger dumt, men Steven King er da ikke også instruktør, vel? Han ER da "kun" forfatter, ikke? Må i hvert fald indrømme, jeg kun har hørt om filmatiseringer af hans romaner - men dem har han måske selv stået for?

Med lettere forundrede, men alligevel varme, hilsner fra:
Frederik T.

Dato:   26-01-04 12:12

Jeg mener altså det er Steven King der er igang med at indspille den!

Dato:   26-01-04 12:30

Hejsa Katrine!
OK, men så er han sikkert også instruktør - eller debuterer måske med den?

Tak for dit svar! (:->)
De bedste hilsner:
Frederik T.

Forfatter: Stein 
Dato:   26-01-04 14:23

Hallo fra en norsk Riget - fan,

Jeg har registrert at det selges en dansk utgave DVD med fire disker og 575 minutter spilletid. Hva består den ekstra spilletiden av ? Jeg mener at versjonen jeg så på kino var 280 minutter. Jeg har også lest i anmeldelser at bildekvaliteten er bedre i den danske utgave enn den britiske og amerikanske.

Dato:   26-01-04 14:27

Hej norsk riget fan!

Den ekstra spilletid er ekstramateriale, et interview med Lars von Trier, noget bag om kameraet, en musikvideo og så er der vist også lidt fraklip, eller sådan noget...

Forfatter: Stein 
Dato:   26-01-04 14:42

Takk Annevig !

Jeg trodde først at filmen var dobbelt så lang på DVD men jeg glemte selvsagt at den gikk som to kinofilmer, 2 x 280 min = 560 min. Det betyr altså at det ikke er noe ekstra i selve filmen. Skal uansett kjøpe den.

Var det du som spilte Mary ? Synd at Järegård, Rolffes og Leffers døde. Jeg skjønner godt at man ikke kan fullføre serien uten disse.

Jeg ser ikke akkurat frem til noen Hollywood-remake :-(

Dato:   26-01-04 18:23

Jep, det var mig der spillede Mary. Og jeg ser heller ikke særlig meget frem til en amerikaniseret udgave. Det forekommer mig lidt paradoksalt, at en serie af Lars von Trier, som er så kritisk stemt overfor alt amerikansk, nu skal i gennem hollywood-systemet...

Dato:   26-01-04 18:47

Men så kan det jo være vi får en slutning på historien...den som vi har manglet i så mange år efterhånden!

Forfatter: Trier 
Dato:   05-02-04 16:37

"Kingdom Hospital" - som den amerikanske udgave af "Riget" hedder - har premiere til marts på den amerikanske TV-station ABC og vil bestå af 13 afsnit af hver en times varighed.

Serien har også fået sin egen hjemmeside:

http://www.kingdomhospitalsweepstakes.com/abc15/home.htm

Her kan du også se en trailer.

Tråd rettet (05-02-04 16:42)

Forfatter: Will Chegwidden 
Dato:   24-02-04 00:24

Nej, jeg havde håbet at den amerikanske version af Riget ville ikke være alt for dårligt, men desværre ikke vel, hvis man ser på website ovenfor. Det ser fuldstændig åndsvægt ud. Selv om før var jeg desperat for at vide slutningen af historien, vil jeg hellere undgå at vide den end se på King's lort.

PS How exciting to have the real Mary on the website!

Forfatter: Trier 
Dato:   06-03-04 10:17

Hej!

For dem der har TV3 kan jeg oplyse at "Kingdom Hospital" bliver vist til sommer.

http://ekstrabladet.dk/VisArtikel.iasp?PageID=241163

Forfatter: Abra 
Dato:   15-03-04 00:38

Til Katrine og Frederik T.:

King har skrevet lidt om på manuskriptet og står som executive producer på den amerikanske udgave - det gør Lars von Trier iøvrigt også... Instruktionen står en Craig R. Baxley for... Når det hedder sig at det er Stephen King der indspiller filmen er det selvfølgelig fordi det er ham der er det "store navn" i denne sammenhæng...

Men King har faktisk instrueret en eneste film, nemlig "Maximum Overdrive" fra 1986, bygget over en af hans egne romaner...

Abra

Dato:   16-03-04 23:07

Hej Abra!
Tusind' tak for svaret!
Så fik vi jo, så'n set, begge ret! (:->)
De varmeste hilsner:
Frederik T.

Re: Riget 3-amerikansk version
Forfatter: MMG 
Dato:   18-03-04 05:13

Hej allesammen,

jeg bor i USA og har haft den "glæde" at se en smule af "the Kingdom". Jeg var paf, da trailerne først blev sendt. Jeg er led og ked af at skulle sige, at amerikanerne altid tager hele æren og også for "riget". Det er kun, hvis man går til websiden, at man kan få bekræfter, at det oprindelig var en dansk serie. Der er stor opbakning af den danske version af Riget-fans )amerikanere), og de har med ret været skeptiske overfor Kings fortolkning. Jeg var før serien begyndte, overbevist om, at det kun kan være en dårlig og slap fortolkning - ligesom med filmen nattevagten, som blev genindspillet i USA. Og jeg fik ret.

Jeg må give vedkommende ret, der nævnte, at de genindspillinger, som har fundet sted af europæiske storfilm m.m. slet ikke kan fange momentet på samme måde. Ak, ak. Heldigvis er der en del amerikanere, som faktisk har set den originale version.

Når serien kommer til Danmark, er jeg spændt på, om der er gemte guldsten, som de har censuret. ABC klipper deres film stuerene, så hvem ved, hvor god serien kunne have blevet. Nok om det.

MMG

Forfatter: Poul 
Dato:   19-03-04 17:12

Startteksterne til serien siger ellers at serien er inspireret af den danske serie "Riget" af Niels Vørsel og Lars Von Trier. Iøvrigt er Lars Von Trier krediteret som executive producer ligeledes på startteksterne.

Forfatter: Ulrich 
Dato:   10-05-04 22:35

Vi opererer intet før jeg har konstateret fuld forligelighed mellem mig og en gin-tonic!

Forfatter: Joker 
Dato:   10-05-04 22:38

Hvor er du læge, Ulrich? Så vil jeg da straks sørge for at jeg ihvertfald IKKE indlagt der!!
*GG* ;-)

Dato:   11-05-04 12:38

Er det ikke en replik?

Forfatter: Ulrich 
Dato:   12-05-04 18:18

Jo, det er ganske meget et citat!
Vi argumenterer ikke vi siger bare nej!

Forfatter: Jonas 
Dato:   06-06-04 17:05

Til Annevig (Mary)

Hvor gammel var du dengang du var med i Riget ?

Mvh
Jonas (Riget fan)

Forfatter: Christian Lindskov 
Dato:   09-06-04 12:51
Vedhæftet fil:  rig1del1b.jpg (9k)

Hej

Jeg ved godt at det måske er blevet nævnt meget i disse indlæg om riget 3, men der er kommer som sagt ingen riget 3.

Citat fra Riget:

Bulder : ja det er en vej elevator, ud med kassen og så kommer den tilbage igen!

Stig Helmer: Kommer kassen tilbage, det er jo fuldstændig idiotisk det er typisk dansk, denne idioti der ligger i dette fænomen siger alt om effektiviteten på det her forbandede sygehus, drikke stærk øl fy for satan.

Mvh
Christian Lindskov

Dato:   09-06-04 12:56

Hun var vel ca. 10 i et'eren og 13 i to'eren!

Forfatter: Hans Christi 
Dato:   11-06-04 21:52

Sjovt nok har jeg tilbudt Zentropa en aftale om at producere Riget som tegneserie, så vi kunne få afslutningen af historien... Mest et egoistisk ønske om at finde ud af hvad der skete... Men de takkede nej til tilbuddet - de er ikke interesserede i at få det ud som tegneserie.

Kingdom Hospital som Stephen King kører med i USA nu er riget, men så alligevel ikke.. Der er mange ting der ikke er lig den danske, så den kan vi nok næppe regne med er den 'egentlige' slutning som Von Trier havde tænkt sig til.

pis også...! =)

Forfatter: Daniel L 
Dato:   12-06-04 00:17

Annevig er tyve år i dag. Hun er født den 6 august 1983

Forfatter: Daniel H 
Dato:   12-06-04 18:46

Hvorfor skulle der komme en 3'er?
Mange af skuespillerne er døde. Og andre voksene.

mvh.
Daniel

Græsted Revyen (et lille sidespring!)
Dato:   14-06-04 22:14

Hejsa!
Ved godt, det ikke direkte har noget med "Riget" at gøre, men så lige, på bagsiden af Helsingør Dagblad, at Annevig Schelde Ebbe medvirker i Græsted Revyen i år!

De varmeste hilsner:
Frederik T.

Forumliste  |  Trådvisning   Nyere indlæg  |  Ældre indlæg 

Denne tråd er lukket.

Der kan være flere årsager som f.eks at tråden er blevet for lang, eller det er meget længe siden der er blevet skrevet i tråden.

Du er velkommen til at oprette en ny tråd.